Jesteś lekarzem-przedsiębiorcą? Te zasady marketingowe musisz znać!

Marketing Medyczny Artykuł
2022-02-17

Wielu lekarzy spędza całe dnie, pomagając pacjentom, a co za tym idzie – biorąc na siebie odpowiedzialność za ich życie i zdrowie. Ale prawda jest taka, że praca lekarza nie polega tylko na leczeniu. Zdarzają się bowiem i tacy medycy, którzy prezentują sobą model przedsiębiorcy. Pomiędzy pacjentami zajmują się zakulisowymi sprawami, które utrzymują biznes.

Marketing często schodzi na margines i jest pomijany, ponieważ wydaje się czasochłonny i przytłaczający. Szybko zmieniający się krajobraz on-line również nie pomaga. Nieprzerwanie sprawia on, że ​​wdrażanie skutecznych strategii na tym polu dla lekarzy praktyków przypomina strzelanie do ruchomego celu. Natomiast bez względu na to, jak trudne może to być, działania marketingowe są koniecznością. Lekarze inwestujący w marketing dobrze prosperują i rozwijają się, podczas gdy inni, którzy się opierają, mają tendencję do pozostawania w tyle.

Marketing medyczny w świecie cyfrowym


W dzisiejszym świecie efekty płynące z podjętych przez Ciebie aktywności promujących Twoją praktykę lekarską staną się pierwszą rzeczą, jaką dostrzeże pacjent. Jego pierwsze opinie tworzą się na podstawie informacji, które pozyskuje z internetu, social mediów czy serwisów medycznych. Dlatego ważne jest, aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie (a można je, wiadomo, zrobić tylko raz). Lekarze przedsiębiorczy to ci, którzy już zaakceptowali, że marketing jest niezbędnym elementem prowadzenia firmy i zaczęli z tego czerpać wymierne dla siebie korzyści.

Marketing pomaga w tworzeniu biznesu i koncentruje się na roli klienta, którym w opiece zdrowotnej jest pacjent. Bez klientów firma nie istnieje, dlatego kluczowe znaczenie ma zaspokajanie ich potrzeb. Udany biznes to taki, który potrafi zidentyfikować potrzeby swego odbiorcy, a następnie zapewnić odpowiednią ich realizację. Poprzez takie czynności firma buduje do siebie zaufanie, a w konsekwencji również dobre relacje z klientami.

Łącząc w sobie postawę lekarza i przedsiębiorcy, należy mieć na uwadze, aby zawsze w pierwszej kolejności myśleć o pacjentach. Spojrzenie na firmę oczami pacjenta pozwala medykowi dostrzec wszelkie braki, które mogą istnieć w sposobie, w jaki obecnie promuje biznes. Bycie nie tylko lekarzem, ale także marketingowcem może wydawać się sporym wyzwaniem. Pamiętaj jednak, że efekty wdrożenia działań marketingowych szybko przerosną Twoje oczekiwania.

Praktyczna porada na strategię marketingową Twojej praktyki lekarskiej


Zbuduj stronę internetową odpowiadającą na potrzeby pacjenta


W erze cyfryzacji p
rzygotowanie strony internetowej dla przedsiębiorstwa nie jest już opcją, ale obowiązkiem. Twoja witryna stanowi twarz Twojej organizacji. Często jest to punkt wyjścia dla każdej relacji lekarz – pacjent.

Budowanie marki on-line to inwestycja w kompletną i dobrze zaprojektowaną stronę internetową. Powinna ona zawierać jasne informacje o usługach medycznych, a także istotne szczegóły, takie jak adres, numery kontaktowe i godziny pracy. Te komunikaty muszą być łatwo dostępne, aby odwiedzający witrynę wiedzieli, kiedy, jak i dlaczego powinni się z Tobą komunikować.

Co więcej, Twoją stronę należy zaprojektować z myślą o użytkownikach – zwłaszcza mobilnych. Musi być łatwa w nawigacji i czytelna na mniejszych ekranach, a ładowanie stron nie powinno zająć zbyt dużo czasu.

Pamiętaj, że potencjalni pacjenci szukają szybkich odpowiedzi na pytania dotyczące opieki zdrowotnej. Jeśli nie uznają Twojej strony za pomocną w ciągu kilku minut od jej odwiedzenia, prawdopodobnie opuszczą ją i znajdą odpowiedź gdzieś indziej.

Gdy pacjent trafi na taką platformę, Twoim celem jest zapewnienie mu wartościowej wiedzy i powodów do zostania na niej dłużej. Musisz zacząć od fundamentalnych pytań: jakie zyski odniosą z korzystania z Twojej strony internetowej, a ostatecznie z Twoich usług? Dlaczego mieliby wybierać Ciebie spośród innych świadczeniodawców?